lunes, 19 de febrero de 2018

Pac Man kake

Vi har som tradisjon å feire karneval med en stor fest her i heimen ,jeg tror det er 15 år siden vi begynte ,og i år var vi 30 voksne og 16 barn som var innom festen.Temaet for årets karneval var 80 tallet og da måtte det selvfølgelig feires med en kake i samme tema. Pac Man har vi vel alle spilt på 80 tallet og det fikk bli temaet for årets karnevalkake.
Dette er en kake som er veldig enkel å lage og dekorere så her er det bare å prøve seg. Selve kakebunnen var selvsagt min vanlige sjokoladekakebunn som du finner oppskriften på her. Den er enkel å bake og slår aldri feil. Denne gangen prøvde jeg ett nytt kakefyll og det ble ubetinget suksess,smakte himmelsk.Til dette kakefyllet trenger du følgende ingredienser;

                                                 5dl fløte                      
                             300g Lindt strawberry cheesecake   


Denne sjokoladen er utrolig god og som kakefyll ble den bare bedre. Ha følten og sjokoladen din i en tykkbunnet kjele. Varm opp på svak varme,og rør om av og til, til sjokoladen din har smeltet. Det er viktig at det ikke koker opp,men bare blir varmt nok til at sjokoladen smelter.
   Sett deretter fløteblandingen din kaldt i minst 8 timer. Når kaken skal fylles pisker du det opp som vanlig krem og voila så har du det nydligste kakefyll.Som sagt, smaken den er himmelsk, og litt utenom det vanlige. Jeg fylte kaken med friske jordbær og kombinasjonen var fantastisk.
Deretter ble kaken smurt opp med min smørkrem. Før jeg la på den gule sukkerpastaen skar jeg ut en bit av kaken og smurte sidene med smørkrem også slik at det skulle ligne på Pac Man formen.
Deretter ble den som sagt trukket med gul sukkerpasta og fikk en sirkel av sort sukkerpasta som øye og vips så var kaka ferdig. Veldig enkelt og selvsagt helt perfekt til 80 talls temaet.Jeg håper du fikk lyst til å prøve det nye kakefyllet, jeg annbefaler deg virkelig å prøve, smaker som sagt himmelsk.
Pac Man kaka fikk selvsagt selskap av de små "spøkelsene " som han spiser opp også,i form av gulrotcupcakes med vanijlefrosting,oppskriften på disse kommer på onsdag her på bloggen om du vil titte innom da.
Jeg byr på noen bilder ifra de mange supre kostymene, håper vi klarer å vedlike tradisjonen de neste 15 årene også,ikke noe er som gode venner og en god kake eller to😉



Håper du fikk lyst til å bake litt nå og ikke glem å stikke innom for oppskriften på de små pac man spøkelsene på onsdag, de var også kjempegode.Takk for titten og titt gjerne innom snart igjen. Om du vil se flere bilder ifra vår karnevalfeiring finner du det på instagramkontoen min, heter Bakemester Snipp der også.
Ha en fin bakedag !

No hay comentarios:

Publicar un comentario