viernes, 19 de enero de 2018

Tapas; Tunfisktopper med majones

Fredag og tid for tapas som vanlig her inne på bloggen, i dag en enkel tapas som lages i mikroovnen nemlig nydelige tunfisktopper med majones. Smaker kjempegodt og er veldig raske å lage, noe som alltid er kjekt da sofaen som regel lokker sånn på fredagskvelden.
Veldig enkel å lage er denne tapasen også så her er det bare å løpe til kjøkkenet og sette i gang. Om du vil prøve deg på disse tunfisktoppene trenger du følgende ingredienser til ca 21 tunfisktopper;

      120g tunfisk i olje          /          120g de atun
          1ss majones             /     1cda de mayonesa
        1ss tomatsaus           /      1cda de tomate frito
               1 egg                  /               1 huevo
                 salt                   /                    sal
              pepper                /                pimienta
        små salte kjeks        /          galletas saladas

Begynn med å la tunfisken renne godt av seg. Deretter har du alle ingrediensene i en bolle. Jeg skriver ingen mål på salt og pepper, bruk den mengden du selv liker.
Så trenger du en stavmikser, kjør alle ingrediensene på full styrke til alt er godt blandet og du har en klumprfri røre.
Så trenger du en isbitform og mikroovn. Ha tunfiskrøren i isbitformen din ,fyll godt opp og sørg for at du får en jevn og rett overflate.Hvor mange tunfisktopper du får kommer selvsagt ann på størrelsen på isbitene dine , jeg fikk 21 topper i passe munnfull størrelse.
Deretter er det klart for å kjøre isbitformen din i mikroovnen. Kjør først 1 minutt på 850 grader.Sjekk om tunfiskrøren din har stivnet,har den ikke det kjører du 30 sekunder til i mikroovnen din på samme temperatur og det gjør du til tunfisktoppene dine har stivnet.
Jeg måtte kjøre to minutter tilsammen for at mine skulle bli stive.Ta dem ut av isbitformen din og sett dem på de salte kjeksene dine,jeg pleier å bruke Ritz kjeks men denne gangen hadde jeg noen blomsterkjeks liggende så jeg brukte disse, bruk de du måtte ha for hånden.
Neste steg er å ha litt majones på toppen og litt fersk gressløk som pynt på toppen og tunfisktoppene dine er ferdige til å serveres. Jeg lover at de smaker supert og disse er virklig enkle å lage.Håper du fikk lyst på tapas nå.
Titt gjerne innom bloggen her snart igjen ,det setter jeg stor pris på og er det en oppskrift du savner her inne så er det bare å rope ut så skal jeg se hva jeg kan få gjort med det. Takk for titten.


Ha en fin helg!

No hay comentarios:

Publicar un comentario