domingo, 31 de diciembre de 2017

Gin,eple og tranebær coctail

Da var årets siste dag kommet og jeg sitter her og skjønner ikke helt hvor 2017 ble av. Det har vært ett litt ustabilt år på jobbfronten for min del, men nå begynner det meste å gå på skinner igjen så nå ser jeg frem imot 2018.Tradisjonen tro så avslutter jeg bloggåret med en coctail som kan nytes når det nye året ringes inn. Denne gangen en kjempegod gin,eple og tranebær coctail.
Denne er lett å forberede og smaker nydelig friskt etter all den tunge julematen. Om du vil prøve deg på denne trenger du følgende ingredienser til ett glass;

         2cl Hendricks gin      /          2cl Hendricks gin
             2cl eplelikør          /    2cl de licor de manzana
                eplejuice             /        zumo de manzana
            en skive lime           /       una rodaja de lima
         en appelsinskive        /      una rodaja de naraja
            en epleskive           /     una rodaja de manzana
               tranebær             /           arandanos rojos
           en kanelstang         /            canela en rama
                  isbiter               /                     hielo

Begynn med å måle opp Hendricks gin og eplelikør og bland det sammen i ett glass.Du kan bruke en annen gin om du ikke har Hendricks men den smaker definitivt best med denne synes jeg.Ha i masse isbiter i glasset og 5-6 tranebær.
Du kan gjerne klemme litt på tranebærene før du har dem i da sprekker de litt og avgir en god smak. Fyll opp med eplejuice og klem saften ut av limeskiven din ned i coctailen.
Ha i kanelstangen og pynt med en epleskive og en appelsinskive, om du liker lime smak, som meg, så pynter du med en limeskive også. Ha i kanelstangen og rør om ett par ganger ,så er coctailen klar til å nytes. Som sagt frisk i smaken og farlig god , jeg annbefaler deg å prøve.
Vel da gjennstår det bare for meg å takke for alle besøk på bloggen her i år og jeg ønsker dere hjertelig velkomne tilbake i det nye året som kommer. Ha en super nyttårsaften, jeg selv skal feire med familie her i spania, så ses vi i 2018.
Happy New Year!

No hay comentarios:

Publicar un comentario