jueves, 12 de octubre de 2017

Honni Korn kjeks

Som lovet så blir det mere kjeks her på bloggen i dag,høsten er kjeks tid nummer en for meg,enten de nytes til en varm kopp te eller ute i det fri på tur.Det skjer en gang hvert skuddår at jeg spiser Honni korn,men når jeg først gjør det syntes jeg alltid at det er supergodt,og sist jeg spiste det dukket ideen om Honni Korn kjeks opp i hodet mitt til stor glede for småtrolla her i huset.
Det ble som forventet en sikker suksess og jeg skal ærlig innrømme at denne gangen har også mor i huset bidratt til at kjeksboksen ble tom på null komma niks.De er slettes ikke vanskelige å bake heller så bare å løpe til kjøkkenet nå.Om du vil bake Honni Korn kjeks trenger du følgende ingredienser til ca 30 kjeks;

               150g smør                 /       150g de mantequilla
                2dl sukker                /             2dl de azucar
                    1 egg                   /                  1 huevo
                   5dl mel                 /               5dl de harina
             3dl Honni Korn          /            3dl de trigo inflado
             1ts bakepulver         /        1cdta de levadura royale
            2ts vaniljesukker        /       2cdta de azucar avanillado
             
          
 Begynn med å måle opp smør og sukker og ha det i bakebollen. Pisk det til det får en kremet konsistens.Ha så i egget ditt og pisk videre til alt er godt blandet.
 Mål opp alle de tørre ingrediensene og ha de så i deigen litt etter litt,la det piskes ett minutt eller to til den begynner å bli ganske så fast. Når deigen din begynner å klumpe seg,stopper du eltingen og rører inn Honni kornene ved hjelp av en slikkepott,bruk deretter hendene til å klemme det hele sammen til en fast deig.
Rull så middels store kuler av deigen din,den er litt klissete men det går fint å rulle kuler.Det kan være litt vanskelig å få de helt runde, men det er ikke noe å bekymre seg over de jevner seg til i ovnen uansett. Jeg fikk 30 kjeks ut av deigen, det vil altså si at du ruller ca 30 kuler.
Legg så kulene i passe avstand på bakebrettet, og deretter trykker du dem litt flate med bunnen på ett kjøkkenglass.De "sprekker" litt i kantene, men det gjør ikke noe ,det gir dem bare ett rustikk utseende.
Kjeksen stekes så midt i ovnen på 200 grader i ca 10-12 minutter. De er fortsatt myke når de kommer ut av ovnen så la de avkjøles litt på stekebrettet, før du flytter dem over på rist.De er litt gyllene i kantene når de er ferdig stekte.
Smaker supergodt disse her og jeg elsker at Honni kornene gir litt ekstra crunch når du spiser kjeksen.De holder seg fint i ett par uker i en tett kakeboks,men jeg tviler på at det er noen igjen etter ett par dager om du baker disse.
Håper du fikk lyst til å bake noe nå, disse er dessuten veldig enkle å lage og passer perfekt om du vil bake sammen med barn.Dessuten er de nesten garantert suksess for frokostblanding og kjeks på samme tid ser ut til å være en uslåelig kombinasjon.
Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario