lunes, 2 de octubre de 2017

Drip Cake

Tid for kake her på bloggen igjen,i dag noe som er veldig trendy for tiden nemlig Drip cake.Det flommer over av disse kakene på både instagram,facebook og på all verdens bakeblogger og jeg har lenge hatt lyst til å prøve meg på en. Når det var klart for 10 års bursdag for Irene fikk jeg endelig muligheten.Bursdagsbarnet sa at jeg kunne bestemme kaken så da ble det en rosa drip cake.
Jeg har bakt flere kaker til Irene,hennes bursdagskake fra ifjor finner du her på bloggen og hennes konfirmasjonskake finner du her,om du skulle ville ta en titt på dem. Til denne drip kaken brukte jeg min vanlige sjokoladekakebunn.Oppskriften på den finner du her på bloggen.Den ble så delt i tre like tykke deler og fylt med en ny variant av min oreokrem.
Jeg lagde min vanlige oreokrem,forskjellen var at jeg blandet 100g rørte bringebær inn i kremen også. Wow sier jeg bare, det ble en ny favoritt sporenstreks.Smakte helt himmelsk.Jeg hadde deretter i litt friske bringebær i kaken også.Deretter ble kaken smurt opp med rosa smørkrem.
Oppskriften på smørkremen min finner du her på bloggen.Deretter lagde jeg litt riller i smørkremen rundt kaken ved hjelp av en kniv og spritset ut blomster rundt kaken slik at overgangen mellom kaken og kakefatet ble dekket til. De fikk en spiselig sølvkule i midten som pynt.
Deretter smeltet jeg 200g melkesjokolade med en teskje delfia fett i mikroovnen. Så trenger du en rund tipp og en spritserpose.Ha den smeltede sjokoladen i posen med den runde tippen og la det renne ned på siden av kaken med jevne mellomrom rundt hele.Litt klønete forklart men jeg tror du skjønner teininga.Ha deretter resten av den smeltede sjokoladen på toppen av kaken og fordel den jevnt utover.
Dekorasjonene på toppen av kaken fant jeg frem til i kjøkkenskapene hjemme😉😉Utenom den rosa doughnuten ,den hadde jeg kjøpt på forhånd. Jeg brukte forskjellige sjokolader og kjekser som jeg danderte på toppen av kaken.Det ser lekkert og appetittelig ut og er superenkelt.
Dette kan hvem som helst klare,det lover jeg deg.De ser skikkelig profesjonelle ut disse drip kakene,men det er egentlig ingen stor kunst å få til, så det er bare å løpe til kjøkkenet og prøve seg. Bursdagsbarnet ble superfornøyd,så da er jeg også fornøyd.
Og om ikke annet lov meg at du prøver deg på oreokremen med rørte bringebær,den smaker fantastisk.Håper du fikk lyst til å bake litt nå og jeg setter stor pris på om du titter innom her på bloggen snart igjen.
Jeg blir glad for besøk på Instagram jeg også,navnet er Bakemester Snipp der også.Om det er noe du savner oppskriften på her på bloggen så er det bare å kommentere her på bloggen så skal jeg se hva jeg får gjort med det.
Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario