lunes, 11 de septiembre de 2017

LadyBug kake

Nå blir det litt tegneseriefigur kaker på bloggen fremover. Disse kakene er utrolig populære hos den yngre garde, alle vil jo ha sin store helt eller heltinne på sin bursdagskake.Denne gangen var det tantebarnet Lola som hadde bursdag og for tiden er det kun LadyBug som gjelder,hun er en slags super heltinne som blir omgjort til en marihøne.Tanta måtte sette seg ned å se en episode for å få inspirasjon til kaka.
Hele LadyBug er fullt av Marihøner så fargevalget på denne kaka var enkelt,svart og rødt ,som ei marihøne. Jeg brukte to av mine vanlige sjokoladekakebunner ,oppskriften finner du her på bloggen, en lagde jeg i en 20 cm form og den andre i en 15cm form. I den på 15cm får du litt røre til overs men da bare lager du noen muffins av den.
Kakefyllet var kun oreokrem,link til den finner du her,og melkesjokoladeknapper,dette etter strenge instrukser ifra burdagsbarnet selv. Kaken ble også smurt opp med min vanlige smørkrem,oppskriften på den finner du her på bloggen.
Så ble den lille kaken trukket med sort sukkerpasta og den store kakebunnen med rød slik at hele kaken skulle minne om en Marihøne. Den største røde kaken fikk sorte prikker på seg slik som Marihønene har,den lille sorte kaken ble dekorert med små Marihøner som jeg lagde av sukkerpasta.
Mellom kakene lagde jeg bord av røde små blomster med sølvsukkerperler i midten og jeg gjenntok den samme borden bare med sorte blomster rundt den største kaken.Jeg liker å dekke til overgangene mellom kakene og kakefatet da sukkerpastaen her fort kryper litt oppover og det kan bli stygt.
På toppen av kaken fikk Ladybug sin maske hedersplassen ,det er visst den som gir magiske krefter.Jeg plasserte ett par sorte sommerfugler på siden av kaken og da syntes jeg det var nok med dekorasjon.Med såpass sterke farger som rødt og sort syntes jeg ikke kaken trengte noe mer.
Bursdagsbarnet var fornøyd med kaken og da var tanta fornøyd også.Den ble spist opp også så jeg anntar at den smakte godt,jeg rakk aldri selv å smake.Håper du fikk inspirasjon til å bake nå og takk for at du tittet innom bloggen.
Ha en fin bakedag videre

No hay comentarios:

Publicar un comentario