viernes, 2 de junio de 2017

Tapas;Falsk sushi

Første fredagen i juni og nå begynner det virkelig å lukte av sommer,gleder meg til norsk sommer i gamlelandet jeg nå og korter ned ventetiden med en litt morsom fredagstapas,nemlig falsk sushi. Smaker deilig i varmen og er rask å lage og den faller i smak hos de fleste.
Om du vil prøve deg på 10 falske sushibiter trenger du følgende ingredienser;

        2 loffeskiver               /         2 lonchas pan Bimbo
           majones                 /                 mayonesa
        1/2 avokado               /              1/2 aquacate
        3 crabsticks               /         3 palos de cangrejos
    2 skiver røkt laks           /    2 lonchas salmon ahumado
         1/2 sitron                  /                 1/2 limon
     sorte sesamfrø             /          semillas de sesamo

Begynn med å mose avokadoen din med en gaffel og skvis over sitronsaften fra den halve sitronen din.Mos det godt slik at det ikke er noen klumper igjen.
Neste steg er å kjevle loffeskivene dine flate,har du loffeskiver med skorper på skjærer du vekk skorpene. Kjevl loffeskivene dine helt flate og ha på litt majones.
Deretter smører du på avokadomosen din på de samme loffeskivene. Legg på en skive røkt laks på hver loffeskive og til sist legger du 1 og en halv crabstick på hver loffeskive.
Rull deretter loffen sammen så tett som du bare kan og du får en lofferull med deilig fyll. Deretter tar du en skarp kniv og skjærer hver loffeskive i 5 passe store biter til en munnfull. Til sist strør du over litt svarte sesamfrø og voila den falske sushien din er klar til å nytes.
Smaker nydelig og perfekt tapas på fredagskvelden,dessuten lager du denne på 10 minutter og det er alltid en fordel etter en lang uke.Jeg kan love at disse er kvalitetssjekket av husets ekspert tester nummer en ,nemlig min sønn Elias.
Han er mammas testpanel og smaker villig vekk og tar oppgaven veldig alvorlig.Tester,smaker ,lukter og avgir dom,denne gangen lød dommen;det ser ut som sushi men det er det ikke men jeg liker det allikevel.Veldig godt mamma. Så kvalitetskontrollen er passert😉
Håper du fikk lyst på tapas nå og at helgen blir en toppen helg.Min helg kan du følge på instagram,jeg heter Bakemester Snipp der også om du vil kikke inn å se hva jeg fordriver tiden med. Håper du kikker inn her snart igjen også.
Ha en super helg!

No hay comentarios:

Publicar un comentario