jueves, 4 de mayo de 2017

Konfirmasjonskake jente

Da var det klart for nok en konfirmasjonskake her på bloggen,som litt motvekt til alle konfirmasjonsinnleggene om gutt.Må jo ha litt likevekt så her kommer konfirmasjonskaken jeg bakte til Irene,min datters venninne i fjor på denne tiden. Rosa og hvitt er en sikker vinner når det gjelder konfirmasjonskake til jente og slik ble fargevalget også denne gangen.
Figuren på toppen er ikke i sukkerpasta,den har jeg ærlig og redelig kjøpt😉 Jeg er nemlig ikke så god på å modelere mennesker i sukkerpasta så da var det enklere å kjøre ett sikkert kort, å kjøpe en ferdig figur,og slik fikk også Irene ett minne fra kaka som hun kunne spare på.
Det ble en enkel liten kake som allikevel var elegant syntes jeg.Selve kaken bestod av min vanlige sjokoladekakebunn som du finner oppskriften på her på bloggen. Denne er enkel å bake,blir alltid jevn på toppen og kan fint fryses slik at den kan gjøres klar i forkant.
Deretter ble kaken fylt med oreokrem,dette er min "go to" kakefyll krem når jeg trenger noe som er raskt å lage og som smaker supergodt.Oppskriften på den finner du her på bloggen.
På toppen av oreokremen la jeg hermetisk fersken og ananas,samt friske jordbær.Jeg liker å bruke frukt i kakene mine som dere sikkert har skjønt,da smaker de mye friskere og man orker å spise litt mer enn en liten bit.

Kaken ble så smurt opp med min vanlige smørkrem,dette må gjøres for at sukkerpastaen ikke skal tørke ut og begynne å krympe. Deretter ble hele kaken dekt med hvit sukkerpasta.
Så trykte jeg ut 4 kors som ble plassert jevnt utover kakens side,samt en sirkel med rosa sukkerpasta som dukken skulle stå på. Ha litt smørkrem under figuren slik at den ikke sklir av kaken,det har nemlig jeg lært av erfaring.
Så ble det en bord rundt kanten på kaken med bittesmå rosa og hvite blomster med en kremfarget sukkerperle i midten. Resten av kaken fikk deretter noen litt større rosa og hvite blomster samt to sommerfugler på toppen ,men det var også det hele.
Liker best å holde dekorasjonen enkel på slike kaker. Vel, det var litt inspirasjon om du har en jente som skal konfirmeres,ellers er det som sagt bare å bytte ut med blå sukkerpasta og denne skulle fungere like fint for en gutt. Titt gjerne innom her snart igjen, og er det noe som du savner her på bloggen ikke vær redd for å sende meg en kommentar.
Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario