miércoles, 17 de mayo de 2017

17 mai kake 2

Hipp hipp hurra hurra hurra😍Gratulerer så mye med dagen til alle mine bloggleser der hjemme i gamlelandet🙌 Skal ærlig innrømme at denne dagen er det litt "trist" å ikke være hjemme i gamlelandet men hjemmelangselen skal bøtes på med kake,siden jeg hverken får pølser eller krone-is i dag. 
 Denne årets 17 mai kake er en nydelig red velvet kaken pyntet med smørkrem.Det er vel litt sent for å bake denne i dag ,men du kan jo ha den i bakhodet til 17 mai neste år. Om du vil prøve deg på denne trenger du følgende ingredienser til red velvet kakebunnen:

              3egg               /                       3 huevos 
           3dl sukker          /                   3dl de azucar
            75g smør           /              75g de mantequilla
           1,5dl melk           /                  1,5dl de leche
             4dl mel             /                   4dl de harina
  3ts red velvet essens      /           3cdtas de red velvet
      2ts vaniljeessens       /      2cdtas de essencia de vanilla
        3ts bakepulver      /           3 cdtas de levadura royale

Begynn med å sette ovnen din på 175 grader, deretter har du bakepapir i og smører en form på 21cm.Ha så eggene og sukkeret ditt i bakebollen din og visp det luftig. Smelt smøret ditt og bland det med melken. Skru ned styrken på kjøkkenmaskinen din og hell melkeblandingen forsiktig ned i smørblandingen og visp til du får en klumpefri røre. 
Ha i red velvet essensen og vaniljeessensen din. Deretter sikter du inn mel og bakepulver litt etter litt. Røren has så i den smurte formen og stekes i 45-50 minutter på 175 grader i nederste delen av ovnen. Avkjøl deretter kaken på rist og del den så i tre like høye deler før du begynner å fylle den.
Kaken min denne gangen ble fylt med oreokrem,lettvint å lage og den smaker fantastisk. oppskriften på den finner du her inne på bloggen. Dessuten er dette ett fyll som faller i smak både hos liten og stor.
Deretter hadde jeg friske blåbær i kaken også,slik at den ble rød,hvit og blå på innsiden også. Er det 17 mai så er det jo lov å gå "all in" ikke sant?
Så ble hele kaken smurt opp med smørkrem. Jeg brukte min vanlige smørkrem som du finner oppskriften på her på bloggen. Jeg lagde dobbelt porsjon av smørkremen siden hele kaken skulle dekoreres med smørkrem
Når kaken var ferdig smurt opp,delte jeg den gjenblivende smørkremen i to like store deler og farget en del rød og den andre delen blå.Deretter brukte jeg en liten stjernetipp til å dekke halve kaken med røde smørkremstjerner og den andre halve delen av kaken med blå smørkremstjerner.
På toppen av kaken lot jeg det være en sirkel uten smørkrem og der pyntet jeg opp med hvite sukkerpastablomster med spiselige blå sukkerperler i midten. Rødt,hvitt og blått som seg hør og bør til en 17 mai kake.
Da gjennstår det bare å ønske dere en riktig trivelig 17 mai feiring og spis gjerne litt vafler og is for meg også. Selv skal jeg tråle internett og prøve å følge NRK sendingen fra det ganske land mens jeg lengter litt hjem.
Håper du titter innom meg snart igjen her på bloggen, det kommer flere supre og enkle oppskrifter fremover. Og er det noe du lurer på er det bare å spørre ivei i kommentarfeltet,så skal jeg svare så godt jeg kan. Ha det bra så lenge!
Hipp hipp hurra!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario