miércoles, 26 de octubre de 2016

3 nye i "siste lita" tips til Halloween

Noe av de mest traffikerte innleggene mine nå om dagen her på bloggen er de tre som inneholder i siste lita tips til Halloween,vitner vel kanskje om at vi liker Halloween selvom ikke tiden alltid strekker til. Derfor byr jeg i dag på 3 nye i siste lita tips til Halloween som jeg håper noen kan ha nytte av i disse Halloween tider.Først ute er søtpotet flaggermus,supergode og ikke helt usunne og garantert suksess hos den yngre garde.

Disse lager du på maks 10 minutter og kun to ingredienser,en stor søtpotet og litt god olivenolje. Skrell skallet av søtpoteten og skjær den i tynne skiver,bruk en ostehøvel eller en brødskjærer. Så trenger du en utstikker med Halloween motiv jeg brukte en flaggermus.

Trykk ut det motivet du måtte ønske i søtpoteten.Deretter varmer du opp olivenoljen din godt og friterer søtpotetflakene ett minutt eller to på hver side, til de får en gyllen farge.
Ha de over på litt kjøkkenpapir slik at olivenoljen renner godt av seg og strø over salt. Vips så er du ferdig, smaker akkurat som potetgull og er kjempegode,pluss for at det er stor stas å spise oransj flaggermus potetgull i disse Halloweentider.
Neste tips ut trenger en ingrediens som du kanskje ikke har hjemme om du ikke er en bakefantast som meg, men de flete daglivarebutikker hjemme i norge selger sukkerpasta nå og til det neste i siste lita tipset trenger du en pakke marie kjeks og svart sukkerpasta.
Igjen brukte jeg den samme flaggermus utstikkeren,begynn med å kjevle ut den svarte sukkerpastaen din ganske så tynn. Bruk gjerne litt maizenamel under slik at den ikke setter seg fast,eller melis. Stikk deretter ut svarte flaggermus med utstikkeren din. Ha litt vann bak på flaggermusen og "lim" den på mariekjeksen din.
Voila fiks ferdige Halloween kjeks på 5 minutter til å imponere både barn og unge med,stort enklere en dette blir det ikke. Siste tips ut er ørevoks på pinne,stor hit her i huset ,det kan jeg skrive under på. Jo eklere det er jo bedre er det ifølge ungene mine;) 
Få ingredienser og en ganske så ukomplisert fremgangsmåte her også. Du trenger mini marshmallows,cake pops pinner og litt melkesjokolade. 
 Smelt melkesjokoladen din i mikroovnen og stikk en mini marshmallows i hver ende av cakepopspinnen, dypp hver ende i litt melkesjokolade og vips har du superekkel ørevoks på pinne.
Jeg advarer om at når disse blir servert er det som regel en masse usj og øsj ved bordet men jeg lover deg at de kommer til å forsvinne uansett. Vel dette var årets tre i siste lita tips her på bloggen,håper du fikk lyst til å prøve deg på noen av disse og gjør du det blir jeg veldig glad for tilbakemeldinger.
Uansett om de skulle være søtpotet potetgullet ,mariekjeksen med flaggermus eller ørevoks på pinne. Skulle ingen av disse falle i smak finner du de førsteTre i siste lita tips til Halloween her på bloggen.
Her på bloggen finner du ytterligere to i site liten tips til Halloween og her finner du fjorårets nye to i siste lita tips,så da har du litt å velge på.Titt gjerne innom her igjen det kommer flere Halloween innlegg fremover.
                               Ha en skremmende dag videre!


No hay comentarios:

Publicar un comentario